hej jag är förvirrad

Det är som om jag seglar runt på små moln i mitt liv just nu. Inte såna där små rosa moln som är kärlek, kärlek o lycka gånger tusen miljarder stjärnstopp liksom. Utan jag seglar runt på såna där moln som gör allt lite extra luddigt i kanterna. Som trots att det finns så många saker som gör sådär grymt ont att tänka på så garvar jag. Skrattar o ler. Det värsta hände igår. Min farmor dog. Världens bästa farmor. Hon som alltid, verkligen alltid var glad. Som drog alla härliga skämten och bakade pepparkakor me glasyr till julen och världens mumsigaste jordgubbstårta till midsommar. O hennes motto: Man har inte roligare än vad man gör sig. Så rätt :) När pappa berättade för mig imorse då jag kom hem ifrån Jojjo.L(vi jobbade igår, tjäna lite cashflow) så grät jag floder. Det blev liksom små luddiga moln i hela huvet. Det händer inte. Inte min farmor. Jag har helt ärligt förväntat mig att hon och alla mina andra nära o kära kommer leva förevigt. Kalla mig dum, men man måste ju få ha hopp, hur dumt ens hopp än är. Nu svider det o drar ihop lungorna så fort jag tänker på henne, tårarna bränner, svider under ögonlocken...Men sen kommer leendet. För då tänker jag istället på allt farmor va :) Jag e nog konstig. De där små molnen käkar upp mig. Men tiden kommer när den kommer. Jag får segla runt på de små molnen tills dess. Jag kommer alltid ha världens bästa farmor. Hon är i himmelen nu.

R.I.P älskade farmor <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback