e det bara jag som inte vet?

När man gick på den där gymnasiemässan och fick alla broschyrer förra året, var det bara jag som inte visste då? Var det bara jag som på direkten kände att jaha vad väljer man nu. Efter ett tags funderande insåg jag att Sammedia det ska jag välja för jag gillar att fotografera. Dum ide kanske?

Det känns verkligen som alla andra vet vad de vill göra efter gymnasiet. Jag känner bara ångest. Kommer 2an o 3an gå lika snabbt som 1an har gjort kommer jag sluta upp som expedit på Ica. Inget jobb jag drömmer om precis. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra sen. Vill jag ens bli fotograf längre? Kanske, kanske inte. O jag e skoltrött som faan. Känns som jag endast går upp och går till skolan för att jag vet att skulle jag ta ett sabbatsår skulle jag inte ens ha nån motivation kvar för att söka till gymnasiet året därefter.

Men egentligen så ere faktiskt kul att gå Sammedia. När alla sitter o stressar sönder inför femtitusen samhällsuppgifter och fysikprov, då sitter vi o glassar i solen. O folk drar alltid upp att när man börjar snacka om gymnasieprogram att haha Sammedia/Media kan man ju faan inte gå, då får man inget jobb efter och blablabla. Grejen e den att typ alla tänker så o väljer Sam eller Natur. Så när jag e klar o bestämt mig för vad jag vill bli så lär jag förhoppningsvis få ett jobb. Vad får dem förutom utbrändhet och 10 år i skolan till :P (okej sista lite överdrivet kanske XD) inget illa mot nån men det e ju typ så det e =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback