Midsommar

Home sweet home...elr nåt :P

Va faktiskt ganska kul uppe hos farmor o farfar den här gången^^ Kom ju på torsdagskvällen o på fredagsförmiddan efter att ha varit ute i skogen o plockat björkar så hjälpte vi mina kusiner och Karlsson med att få upp en gammal bil till verkstan. Vi  drog den med hjälp av fyrhjulingen, samtidigt satt mina kussar i bilen o styrde....o asså det e ganska magiskt att de fått körtkort båda två :P
 Mårten till vänster, Gustav till höger
Vid klockan tre sen så började midsommarfirandet :) Dans, sång, lotteri, etc tog typ 3 timmar o jag vann ingenting på lotteriet :( Fast min farmor o min kusin va typ uppe minst fem ggr var o hämtade vinster :P 

Jordgubbstårtan farmor gjort var fett god, inge midsommar(brukar inte va midsommar utan regn heller, men det va soligt i år :D) utan den. :) Fast den som min faster Siw gjort var snyggare :P

Efter midsommarfirandet stack jag, pappa, Gurra o Jonas till en åker o körde lite fyrhjuling, fett kul :D
 Siw o tårtan ^^ 

Sen igår(midsommardagen) så var det åkgräsklipparrace. Hahahah, det e skitkul o kolla på allas utklädnader o se dem köra i dem  :P Min kusin o ingifte farbror(min kusins farsa asså) vann förra året, men det här året kom de bara trea.
 min farbror kör åkgräsklipparn
Så fort åkgräsklipparracet va klart käkade vi o sen stack vi till "partyladan" för att hjälpa Siw o dem med att ordna bänkar, bord, grill m.m inför kvällen. Mellan klockan nio o tio började folk droppa in o jag fick jobba med att sälja jordnötter,chokladbollar,cider, öl, läsk, m.m. Vet ni förresten att det finns cider med smaken mandarin o chili. Måste faan smaka hemskt XD Medans jag stod där o sålde kunde jag spana in lite snygga killar oxå hehe :P (imponerande nog bor det faktiskt killar i min ålder på landet XD) Fast kvällen va inte så jättekul eftersom jag bara kände tre stycken i min ålder där, mina kusiner o min lillebror, woho vilket roligt gäng....eh? :P nu e jag iaf 300 kr rikare så det var väl värt det :P

Aja, nu e jag iaf hemma igen :D Nästa helg ska vi upp till dem igen för då e det dags för släktträff. Fick veta av min faster att mina sysslingar på pappas sida typ bara e killar. Börjar faktiskt känna mig lite udda här, för jag har bara killkusiner på pappas sida oxå....Vem vet jag kanske e adopterad XD Fast... det blir ju fler människor o spela fotboll me då :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback